Strona konkursowa na PrestaShop 1.7 lub 1.6 – jak najprościej zrobić

Wiele sklepów chciało by zorganizować konkurs dla swojego sklepu w oparciu o PrestaShop. W tym wpisie chciałbym przedstawić wam możliwe rozwiązania i różne koncepcje na zorganizowanie prostego konkursu na PrestaShop 1.7 lub 1.6

Istota naszego konkursu jest prosta – każdy użytkownik może wysłać do nas swój projekt na spodnie, a my go zrealizujemy. Konkurs to po prostu strona www, na której wyświetlamy opis, grafikę i e-mail do wysyłania prac konkursowych. Jednak może należy to zrobić lepiej? Ten wpis powstał po to, aby nasze konkursy wyglądały po prostu lepiej i, aby marketingowo można było znacznie więcej z nich “wydusić”.

Domyślny URL w PrestaShop nie sprzyja konkursom

Dlaczego? Mianowicie zapewne nasz adres URL nie będzie wyglądać naszadomena.pl/konkurs, a naszadomena.pl/content/83-konkurs – nie wygląda to najlepiej. Można w prosty sposób zaradzić temu edytując plik .htaccess, w którym należy zawrzeć taki kod:

[php] RedirectMatch 301 ^/konkurs$ /content/83-konkurs[/php]

Całkiem sprawne i proste rozwiązanie. Proszę tylko pamiętam, że naprawdę bardzo ograniczone, tzn. przy pierwszej aktualizacji linków w panelu administracyjnym (zakładka SEO) to co my dodaliśmy zostanie skasowane.

Wygląd podstrony konkursowej na PrestaShop

Tutaj mamy kilka dróg. Zazwyczaj jest tak, że w celu oszczędności projekt tnie się i wstawia jako kolejną stronę na sklepie w edytorze, który tam znajdziemy. Proszę pamiętać tylko o tym, aby nie wstawiać jednej grafiki o rozmiarze 1200 na 8000 pikseli. O wiele lepszą metodą jest pocięcie jej sekcjami (paskami poziomo) – łatwiej wtedy załadować to przeglądarce i nie jest wcale takie złe jak dodatkowo mamy aktywny lazyload w obrębie sklepu dla obrazków (za chwilę będzie to standardowe rozwiązanie w przeglądarce chrome).

Dodatkowo jeżeli potniemy być może starczy budżetu na zakodowanie niektórych elementów w HTML jak np. interaktywnego adresu e-mail czy formularza do zapisu na newsletter.

Co w takim układzie z wersją mobilną?

Najczęściej udaje się doprosić wersję mobilną od grafika, nie ma tutaj innej opcji jak zastosowanie Media Queries w CSS.

[php] @media screen and (max-width: 600px) { .naszelement{ display:none; } } [/php]

W ten sposób przełączamy grafiki pomiędzy wersją mobilną, a wersją na komputery. Jest to najtańsze, a nie najlepsze rozwiązanie – wygodniej jest jednak to kodować – jest to również bardziej elastyczne rozwiązanie pod kątem ewentualnych zmian.

Użytkownicy wysyłają zgłoszenia? Zajmij się nimi z klasą

Podaliśmy e-mail i tam użytkownicy wysyłają swoje zgłoszenia. Należy pamiętać o tym, aby ustawić autoresponder z naszej skrzynki e-mail, niech od razu potwierdzi, że e-mail dotarł, warto w takim autoresponderze zawrzeć również prośbę o zapis na newsletter, prośbę o odwiedzenie Facebooka np. pod pretekstem publikacji tam najciekawszych prac.

Moim zdaniem lepszy jest jednak formularz kontaktowy – na nim od razu możemy poprosić kogoś o zapis na newsletter i przekierować po wysłaniu np. na nasz Facebook.

Konkurs to dobry moment na zbieranie subskrybentów dla powiadomień push

Dopisz hasło “Zapisz się na nasze powiadomienia, aby jako pierwszy dowiedzieć się o najciekawszych pracach i swojej wygranej.” – gwarantuję Ci, że na pewno konwersja zapisów skoczy do góry. Najprościej użyć do tego OneSignal.

Małe podsumowanie strony konkursowej i regulamin

Jak widać tworzenie podstrony konkursowej na PrestaShop nie jest niczym ciężkim, na zakończenie warto dodać, że regulamin najprościej jest wrzucić do stworzonego na hostingu folderu /dokumenty/regulaminkonkursu.pdf i podlinkować go na konkursowej stronie.

Adres do niego będzie wyglądać następująco: mojadomena.pl/dokumenty/regulaminkonkursu.pdf

Najważniejsze jest zadbanie o konkurs od strony prawnej i technicznej, a dopiero potem od strony marketingowej i użyteczności.

About us and this blog

We are a digital marketing company with a focus on helping our customers achieve great results across several key areas.

Request a free quote

We offer professional SEO services that help websites increase their organic search score drastically in order to compete for the highest rankings even when it comes to highly competitive keywords.

Subscribe to our newsletter!

There is no form with title: "SEOWP: MailChimp Subscribe Form – Vertical". Select a new form title if you rename it.

Więcej porad

Sprawdź wszystko

Leave a Comment