E-commerce w Europie? Dobry czy zły dla wspólnoty?

Nadszedł moment kiedy można śmiało ocenić czy e-commerce dla Europy jest dobrym czy złym zjawiskiem. W tym celu stworzono dość spory, aż 120 stronicowy raport.  

Na samym wstępie warto podkreślić, że sam raport obejmuje swoim zasięgiem okres do roku 2019, innymi słowy okres obecnego boomu i wszystkiego co związane z COVIDem przyjdzie nam ocenić kiedy indziej. 

Raport potwierdza w dużej mierze przypuszczenia, które każda osoba zajmująca się handlem w sieci miała. Firmy zajmujące się tylko handlem tradycyjnym rozwijają się wolniej od firm, które weszły w e-commerce. 

Z punktu widzenia ekologii handel tradycyjny nadal wypada gorzej, e-commerce produkuje mniej CO2. Efekt tego jest taki, że można śmiało stwierdzić, że mimo pudełek handel e-commerce służy naszej planecie. Dodatkowo zajmuje on mniej przestrzeni.  

Po więcej informacji odsyłam bezpośrednio do raportu.  

Raport w wersji pełnej: https://www.oliverwyman.com/content/dam/oliver-wyman/v2/publications/2021/apr/is-ecommerce-good-for-europe.pdf 

Raport w wersji skróconej w języku Polskim: https://www.oliverwyman.com/content/dam/oliver-wyman/v2/publications/2021/apr/is-ecommerce-good-for-europe-polish.pdf 

Post a comment

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *