Allegro polityka zwrotów i zwrot prowizji – nowości w 2021

Allegro ciągle się zmienia efektem kolejnych zmian jest wprowadzenie nowej polityki zwrotów i nowych narzędzi wewnątrz systemowych do obsługi procesu. 

Wrażenie jest jedno – Allegro stara się ujednolicić zwroty, dodatkowo wprowadzając automatyzację tego procesu do swojego systemu. Istotna zmiana z punktu widzenia kupującego to o wiele szybsza możliwość reagowania na błędnie zakupiony produkt i możliwość odzyskania środków błyskawicznie o ile sklep nie rozpoczął pracy nad zamówieniem. 

Najważniejsze nowości: 

  • W przypadku anulowania są dwa dni dla sprzedawcy na zwrot środków, 
  • W przypadku odstąpienia od umowy 7 dni na zwrot środków licząc od dnia otrzymania przesyłki zwrotnej, 
  • Sprzedawca ma 14 dni w przypadku wady produktu na podjęcie decyzji o reklamacji. 
  • W przypadku rozwiązywania spraw klientów będzie 7 dni na wyjaśnienie sprawy i 14 dni kiedy kupujący zareklamuje towar w ramach dyskusji na Allegro 

Istotny jest terminarz zmian – sprzedawcy otrzymali naprawdę sporo czasu – istotna zmiana to wrzesień 2021 kiedy to będzie można liczyć na automatyczny rabat transakcyjny.  

Dyskusja, jak zwykle… strach przed nowym 

Wątek na grupie Zjednoczonych Sprzedawców jak zwykle wywołał dyskusję ( https://www.facebook.com/groups/ZjednoczeniSprzedawcy/permalink/2848008808778176/ ), czy zasadną to już jest zupełnie inna kwestia. Musimy pamiętać, że współpracując z Allegro nasz e-commerce jesteśmy zmuszeni podciągnąć pod standardy zaproponowane przez platformę i tak procesować wewnętrzne zadania, aby zostać konkurencyjnym według zasad i trendów wyznaczanych przez platformę.  

Pamiętajmy, że prawo przewidujące 14 dni na zwrot podaje nam termin ostateczny zwrotu – Allegro idące przodem do klienta i budujące standardy Polskiego e-commerce może chcieć, aby zwrot ten był szybszy, stąd 7 dni. Moim zdaniem dyskusja w tym temacie jest zbędna, skoro Allegro chce 7 dni na swojej platformie to warto na własnych sklepach skrócić ten czas do dni 3, aby być konkurencyjnym.  

Panel Allegro wraca do łask?  

Warto zwrócić uwagę, że duża część zmian, które powoli wchodzą nie pozwalają obsługiwać Allegro korzystając z zewnętrznych narzędzi. Coraz więcej jest zależne od obsługi Allegro wprost z panelu sprzedawcy. 

Warto nadmienić, że API i dostęp do tego będzie dostępne w Październiku 2021 roku natomiast pierwsze zmiany pojawią się już w lipcu 2021 w postaci nowego formularza zwrotów.  

Link do źródła: https://allegro.pl/dla-sprzedajacych/allegro-zwroty?utm_source=coma_email&fbclid=IwAR1vCwT4b0jWVY_T32Vxpsxu66HbUaTDfpRnRQL0DbQlWFSp5r2KQqkofcQ#dlaczego-wprowadzamy-zmiany 

Post a comment

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *