Firm SEO jest wiele – jedne są lepsze, a drugie gorsze. Niestety największym zagrożeniem dla potencjalnych klientów jak i samej branży są firmy SEO, które nie dość, że podpisują niekorzystne umowy to dodatkowo nic nie robią dla swoich klientów – właściwie zajmują się tylko podpisywaniem umów.

Dział prawny i dział sprzedaży to jedyne dwa prężnie działające działy takich firm i niekiedy tylko dwa istniejące. Co zrobić, żeby nie dać się oszukać w kilku naprawdę prostych krokach?

  1. Szukaj opinii o firmie dalej niż na pierwszej stronie wyników wyszukiwania, pierwszą stronę łatwo zapełnić kiedy robi się WHITE PR dla danej firmy.
  2. Kiedy napiszesz na Facebookowej grupie pytanie – nagle są 3 komentarze, które polecają tę firmę i ani jednego więcej – uważaj, oznacza to, że firma ostro promuje swoją obecność, a z firmą SEO jest jak z mechanikiem, to my musimy znaleźć tego dobrego i zaufanego sami.
  3. Firma jest 3 odnogą jakiejś innej firmy lub spółki – szukaj firm, które promują siebie i nie są kolejną marką w portfolio dużej firmy, która uruchamia je co chwilę.
  4. Czytaj umowę – pół-roczny okres wypowiedzenia, zaplecza przechodzące na własność firmy SEO, gigantyczne i nie adekwatne kary za zerwanie umowy przed czasem – wszystko to powinno przykuć Twoją uwagę.
  5. Brak portfolio – choć nie ma zwyczaju chwalenia się w tej branży, coś w portfolio być powinno – co ważne interesują Ciebie strony gdzie widać dane innej firmy, a nie podstawione witryny słupy.

Powyższe 5 punktów powinno pozwolić każdemu uchronić się przed niewłaściwą umową, której konsekwencje mogą ciągnąć się naprawdę bardzo długo.

Published by CentrumPS

Założyciel centrumPS

Dodaj komentarz

avatar
  Subscribe  
Powiadom o