Wiele sklepów chciało by zorganizować konkurs dla swojego sklepu w oparciu o PrestaShop. W tym wpisie chciałbym przedstawić wam możliwe rozwiązania i różne koncepcje na zorganizowanie prostego konkursu na PrestaShop 1.7 lub 1.6

Istota naszego konkursu jest prosta – każdy użytkownik może wysłać do nas swój projekt na spodnie, a my go zrealizujemy. Konkurs to po prostu strona www, na której wyświetlamy opis, grafikę i e-mail do wysyłania prac konkursowych. Jednak może należy to zrobić lepiej? Ten wpis powstał po to, aby nasze konkursy wyglądały po prostu lepiej i, aby marketingowo można było znacznie więcej z nich „wydusić”.

Domyślny URL w PrestaShop nie sprzyja konkursom

Dlaczego? Mianowicie zapewne nasz adres URL nie będzie wyglądać naszadomena.pl/konkurs, a naszadomena.pl/content/83-konkurs – nie wygląda to najlepiej. Można w prosty sposób zaradzić temu edytując plik .htaccess, w którym należy zawrzeć taki kod:

 RedirectMatch 301 ^/konkurs$ /content/83-konkurs

Całkiem sprawne i proste rozwiązanie. Proszę tylko pamiętam, że naprawdę bardzo ograniczone, tzn. przy pierwszej aktualizacji linków w panelu administracyjnym (zakładka SEO) to co my dodaliśmy zostanie skasowane.

Wygląd podstrony konkursowej na PrestaShop

Tutaj mamy kilka dróg. Zazwyczaj jest tak, że w celu oszczędności projekt tnie się i wstawia jako kolejną stronę na sklepie w edytorze, który tam znajdziemy. Proszę pamiętać tylko o tym, aby nie wstawiać jednej grafiki o rozmiarze 1200 na 8000 pikseli. O wiele lepszą metodą jest pocięcie jej sekcjami (paskami poziomo) – łatwiej wtedy załadować to przeglądarce i nie jest wcale takie złe jak dodatkowo mamy aktywny lazyload w obrębie sklepu dla obrazków (za chwilę będzie to standardowe rozwiązanie w przeglądarce chrome).

Dodatkowo jeżeli potniemy być może starczy budżetu na zakodowanie niektórych elementów w HTML jak np. interaktywnego adresu e-mail czy formularza do zapisu na newsletter.

Co w takim układzie z wersją mobilną?

Najczęściej udaje się doprosić wersję mobilną od grafika, nie ma tutaj innej opcji jak zastosowanie Media Queries w CSS.

 @media screen and (max-width: 600px) { .naszelement{ display:none; } } 

W ten sposób przełączamy grafiki pomiędzy wersją mobilną, a wersją na komputery. Jest to najtańsze, a nie najlepsze rozwiązanie – wygodniej jest jednak to kodować – jest to również bardziej elastyczne rozwiązanie pod kątem ewentualnych zmian.

Użytkownicy wysyłają zgłoszenia? Zajmij się nimi z klasą

Podaliśmy e-mail i tam użytkownicy wysyłają swoje zgłoszenia. Należy pamiętać o tym, aby ustawić autoresponder z naszej skrzynki e-mail, niech od razu potwierdzi, że e-mail dotarł, warto w takim autoresponderze zawrzeć również prośbę o zapis na newsletter, prośbę o odwiedzenie Facebooka np. pod pretekstem publikacji tam najciekawszych prac.

Moim zdaniem lepszy jest jednak formularz kontaktowy – na nim od razu możemy poprosić kogoś o zapis na newsletter i przekierować po wysłaniu np. na nasz Facebook.

Konkurs to dobry moment na zbieranie subskrybentów dla powiadomień push

Dopisz hasło „Zapisz się na nasze powiadomienia, aby jako pierwszy dowiedzieć się o najciekawszych pracach i swojej wygranej.” – gwarantuję Ci, że na pewno konwersja zapisów skoczy do góry. Najprościej użyć do tego OneSignal.

Małe podsumowanie strony konkursowej i regulamin

Jak widać tworzenie podstrony konkursowej na PrestaShop nie jest niczym ciężkim, na zakończenie warto dodać, że regulamin najprościej jest wrzucić do stworzonego na hostingu folderu /dokumenty/regulaminkonkursu.pdf i podlinkować go na konkursowej stronie.

Adres do niego będzie wyglądać następująco: mojadomena.pl/dokumenty/regulaminkonkursu.pdf

Najważniejsze jest zadbanie o konkurs od strony prawnej i technicznej, a dopiero potem od strony marketingowej i użyteczności.

Published by CentrumPS

Założyciel centrumPS

Dodaj komentarz

avatar
  Subscribe  
Powiadom o