PrestaShop i SEO – jak zoptymalizować sklep i sprzedawać

Jeżeli chodzi o SEO zasada jest jedna – wykonać jak najlepiej to co mamy do zrobienia, aby nasza witryny była jak najwyżej w wynikach wyszukiwania. W tym wpisie przedstawiam kilka podstawowych rzeczy na których należy się skupić.

SEO jak każdy zdaje sobie sprawę dotyczy tego co robimy na stronie internetowej, ale i tego co robimy po za nią – w tym wpisie mówię o tym co możesz zrobić bezpośrednio na swojej stronie internetowej.

Dodaj tekst na stronę główną

Jedna z najbardziej podstawowych reguł – unikatowość podstron z niewiadomych powodów jest pomijana w odniesieniu do strony głównej. Jeżeli Twoja strona główna wyświetla tylko listy produktów, ewentualnie jakiś slajder u góry to tak naprawdę jest kopią innych tekstów występujących na stronie. Dlatego dodaj unikatowy tekst np. 800 do 1600 zzs w dowolnym miejscu strony głównej.

Jeżeli czujesz, że tekst jest ważny i możesz opisać swoją markę w ciekawy sposób zrób z tego piękna sekcję O NAS, jeżeli traktujesz tekst tylko w kontekście optymalizacji SEO, wstaw go na samym dole przed stopką – dodatkowo możesz zawrzeć w nim kilka linków do wewnętrznych części serwisu na których Ci najbardziej zależy.

Zoptymalizuj cel na stronie głównej

Jednym z największych problemów jest optymalizacja celu strony głównej w sklepie. Musimy naszej stronie nadać jakiś cel – zakup, informacja o promocja, przedstawienie najchętniej kupowanych produktów, przedstawienie marki.

Nie upychajmy wszystkiego co się da, niech użytkownik ma do wykonania jedną konkretną, prostą akcję. Im mniej rzeczy zamieścimy na głównej tym przekaz będzie lepszy. Warto nadmienić, że wszechobecne slidery tak naprawdę słabo działają jako sprzedawcy, warto przemyśleć czy na pewno potrzebujemy ruchomego slidera na 3/4 ekranu czy może zamiast tego lepiej wstawić jedno zdanie i przycisk zachęcający do zakupu najlepszego produktu z danej kategorii.

Optymalizuj opisy kategorii na sklepie

Żeby kategorie miały moc również potrzebuję unikatowych treści. Dlatego opisuj każdą kategorię w panelu administracyjnym od 800 do 1600zzs. W opisie kategorii nie musisz ograniczać się do słów kluczowych, możesz w ciekawy sposób złożyć tą sekcję, aby promowała kilka najpopularniejszych produktów z Twojej oferty, które cieszą się największym wzięciem lub jakąś promocję.

Pamiętaj, że dla wielu klientów to właśnie strona kategorii będzie pierwsza z jaką zetkną się i to od niej może zależeć czy ktoś dokona zakupu. Natomiast sam opis oczywiście wspomoże stronę w wynikach wyszukiwania. Pamiętaj, że w opisie również warto skorzystać z śródtytułów.

Zoptymalizuj stronę produktu na PrestaShop

Czasem z góry zakładamy, że nie warto optymalizować podstron produktu na sklepie – mamy np. 5000 produktów i wiemy, że jest to nie realne. W takim wypadku należy sprawdzić w Google Analytic, które produkty cieszą się największą liczbą odwiedzin i dla nich zoptymalizować opisy – nie tylko pod kątem SEO, ale głównie pod kątem sprzedaży.

Dzięki temu nie dość, że zachęcimy odwiedzającego do zakupu to jeszcze lepiej wypozycjonujemy nasz produkt w wyszukiwarce Google. Ważne, aby opis zachęcał do zakupu, ale też opisywał w przyjemny sposób pozytywne cechy naszego produktu.

Już niedługo opiszę więcej – bardziej technicznych spraw związanych z optymalizacją sklepu na PrestaShop.

Published by CentrumPS

Założyciel centrumPS

Dodaj komentarz

avatar
  Subscribe  
Powiadom o