PrestaShop 1.7 i problemy z hostingiem – porady

Niekiedy od samego momentu instalacji napotykamy na sporo problemów związanych z PrestaShop 1.7, jest to normalne ponieważ wersje zmieniają się, a środowiska i sprzęt na którym pracujemy jest zazwyczaj różnorodny.

Dlatego też zanim zaczniemy obwiniać hosting, siebie, skrypt sklepowy PrestaShop czy cokolwiek innego warto sprawdzić czy nie popełniliśmy podstawowych błędów lub też nie zwróciliśmy uwagi na drobne szczegóły.

Hosting hostingowi nierówny

Jeżeli chodzi o dostawców usług hostingowych to tutaj śmiało można by napisać całą książkę o najróżniejszych rozwiązaniach, które nie mają prawie żadnego logicznego wytłumaczenia dla osoby obsługującej sklep, a niekiedy nawet i tej mającej go zainstalować czy administrować. Po stronie hostingu mamy tylko kilka podstawowych punktów do sprawdzenia:

  • wersję PHP – czy jest ona kompatybilna z obecnie instalowaną wersją PrestaShop,
  • ilość pamięci – czy jest ona wystarczająca, tutaj mamy spore ułatwienie podczas instalacji presta zasygnalizuje nam, że coś nie gra (jak również kilka innych aspektów również),
  • zablokowane rozwiązania ze względów bezpieczeństwa – ciężko je wymienić za jednym razem, ale na pewno część z nas już po samej instalacji zauważy brak jakiejkolwiek wiadomości e-mail od PrestaShop, zazwyczaj wystarczy założyć skrzynkę SMPT i podłączyć ją w panelu administracyjnym,
  • zbyt mało zasobów już w fazie pracy nad sklepem – to jest problem, który trafia się dość ciężko, często podczas instalacji zasoby się zgadzają i sklep jakoś działa, a potem po 3 nowych modułach i motywie za 50$ wszystko nam powoli zaczyna działać, dostajemy też błędy świadczące o tym, że strona nie może się załadować lub też nie zapisują nam się wszystkie opcje. Tutaj zazwyczaj długość procesu lub ilość zasobów miesięcznych po prostu nam się skończyła.
  • adresowanie plików – w kilku dużych firmach hostingowych w Polsce należy od razu po zainstalowaniu PrestaShop zmienić ścieżki do adresowania plików JS i CSS.
  • Sposób wysyłania plików na serwer – tutaj wina jest i po naszej stronie, wysyłanie wszystkich plików oddzielnie po rozpakowaniu na dysku nie jest najlepszym pomysłem. Najlepiej wysłać cały w ZIP i rozpakować, jeżeli mamy dziwne błędy w losowych plikach – zazwyczaj należy wysłać je jeszcze raz., jest to również częsty problem podczas przenoszenia PrestaShop z serwera na serwer.

Już niedługo kolejne wpisy dotyczące PrestaShop i problemów jakie możemy napotkać.

Published by CentrumPS

Założyciel centrumPS

Dodaj komentarz

avatar
  Subscribe  
Powiadom o