Motywy dla PrestaShop 1.7 na co zwrócić uwagę kiedy je wybieramy?

Motywów dla systemu PrestaShop 1.7 na rynku nie brakuje, istotne jest jednak, aby zwrócić uwagę na to czego potrzebujemy i… na jakość wykonania samego motywu jak również na ilość jego zakupionych licencji, a dlaczego? O tym wszystkim mówię w poniższym poście.

Z gotowymi motywami jest tak, że mają one swoich przeciwników i osoby, które je uwielbiają. W tym wpisie nie skupiam się na samej zasadności ich użycia, a na tym jaki wybrać, kiedy już najdzie nas taka potrzeba.

Zwróć uwagę na technologię

Choć wydaje się to być oczywiste niestety, ale czasem zapominamy, że warto zwrócić uwagę na użyte technologie – nawet jeżeli nie powodują one bezpośrednio, że odrzucamy lub wybieramy poszczególny motyw mają spore znaczenie.

Na pewno łatwiej jest utrzymać front oparty o Bootstrap – sporo znajdziemy również koderów pracujących w tym właśnie frameworku. Warto pamiętać też sprawdzić jakie biblioteki JS zostały użyte wewnątrz motywu, a zbędne zamienić lub usunąć.

Idealnie jeżeli motyw posiada już teraz standardy związane z danymi rozszerzonymi (Rich Snippet) oszczędzimy dzięki temu sporo czasu w przyszłości – nie będziemy musieli dostosowywać motywu pod tym kątem. Jeżeli chodzi o optymalizację SEO, ta zmienia się bardzo szybko i nie da się uniknąć dostosowania nawet najnowszego i najdroższego motywu. Dodatkowo agencje zajmujące się pozycjonowaniem często mimo ogólnie przyjętych praktyk mają również swoje własne.

Zwróć uwagę na wersje PrestaShop motywu

Czy jest dzisiaj jeszcze sens uruchamiać sklep w oparciu o PrestaShop 1.6? Jeżeli lubimy aktualizacje to raczej nie, wsparcie dla PrestaShop w wersji 1.6 dostępne będzie do 30 czerwca, patrząc od drugiej strony – czy aktualizowaliście kiedyś funkcjonujący sklep PrestaShop?

Innymi słowy obecnie najważniejsze jest, aby motyw był gotowy na PrestaShop w wersji 1.7, im wyższa wersja tym lepsza.

Ilość już podłączonych modułów

Nie mniej istotne jest ile wbudowanych modułów posiada motyw. Jeżeli jest ich zbyt dużo problemem może być utrzymanie całości – mowa tutaj o rozbudowanych modułach, których aktualizacja uzależniona jest nie od autora motywu, ale od autora modułów.

Ilość sprzedanych licencji i czas obecności autora na sklepie

Motyw spełnia wszystkie założenia, podoba nam się, ale został sprzedany na sklepie… 2 razy? Lepiej na niego uważać, nie dlatego, że został źle wykonany, ale dlatego, że jego wsparcie może za szybko się zakończyć, a co za tym idzie w razie jakichkolwiek problemów pozostaniemy sami z nimi i będziemy musieli rozwiązywać je na własną rękę.

Published by CentrumPS

Założyciel centrumPS

Dodaj komentarz

avatar
  Subscribe  
Powiadom o